Podatek od nieruchomości, rolny, leśny i środków transportu od osób prawnych, wnioski w sprawie ulg

KARTA USŁUGI NR:25


 
Urząd Gminy w Choceniu
ul. Sikorskiego 4
87-850 Choceń
tel. 54 284 66 17, faks 54 284 67 40
gmina.chocen@chocen.pl
Nazwa usługi:
Podatek od nieruchomości, rolny, leśny i środków transportu od osób prawnych, wnioski w sprawie ulg (umorzeń, odroczeń, rat)
Podstawa prawna:
 
 
 
art. 48 § 1 i 2 a oraz art. 67 § 1 i 1a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 8, poz. 60 z 2005 r. z późniejszymi zmianami). Ustawa z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z pózn. zmianami).
Wymagane dokumenty:
 
 
1.Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku/opłat,
2.Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/opłaty,
3.Wniosek o rozłożeniu na raty podatku, zaległości podatkowej, opłaty,
4.Wniosek zależy od ulgi z jakiej chce podatnik skorzystać,
5.Załączniki:
- Oświadczenie przedsiębiorcy - w przypadku, gdy wnioskujący prowadzi działalność gospodarczą jest przedsiębiorcą w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178),
- sprawozdanie finansowe ( np. F-01, Rb- 30 ),
- bilans,
- specyfikacja zobowiązań i należności,
- kopia planu finansowego,
- kopie deklaracji podatkowych opatrzone datownikiem Urzędu Skarbowego,
- kopie ewentualnych decyzji o spłacie zobowiązań publiczno - prawnych ( US, ZUS ),
- kopie ewentualnych umów o spłacie zaciągniętego kredytu bankowego,
- w przypadku toczących się postępowań układowych, kopia postanowienia o otwarciu postępowania układowego oraz kopia zgłoszonych wierzytelności,
- kopia ewentualnych programów naprawczych,
- dokumenty potwierdzające ewentualną kradzież pojazdu,
- umowy kupna - sprzedaży pojazdów,
- inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.
Miejsce załatwienia
sprawy:
 
Urząd Gminy w Choceniu, pokój nr 7, Karolina Jakubowska, Tel. 54 284 66 93
Sposób załatwienia sprawy:
 
Złożenie wniosku
Termin realizacji:
 
Do 30 dni - od dnia wszczęcia postępowania.
Opłaty:
Brak opłat
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Włocławku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w pok. nr 8).Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi:
 
1. W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa).
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Formularze: wzór karty (435kB) pdf
Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku
Wniosek o rozłożenie podatku na raty
Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej
Wzór wniosku o odroczenie terminu płatności podatku (710kB) pdf
Wzór wniosku o rozłożenie podatku na raty (710kB) pdf
Wzór wniosku o umorzenie zaległości podatkowej (801kB) pdf

 

Wytworzył: P.Mielczynski (30 października 2011)
Opublikował: Paweł Mielczyński (31 października 2011, 08:36:50)
Podmiot udostępniający: firma ATUT

Ostatnia zmiana: Paweł Mielczyński (1 listopada 2011, 02:00:34)
Zmieniono: błąd w wyrazie

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1461

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij